mariaviola

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Maria Viola - 18 oktober 2010 17:59

Tjena!


Jag tänkte i morse att hur mulet det än var så skulle nog det här bli en bra dag på något sätt. Och det blev det   


Min underbara mamma har löst ett stort problem åt oss och en lättnad ligger nu istället över mig. Nu väntar vi bara på att vår dotter ska titta ut. från och med i måndags(för en vecka sedan) så kunde hon ha kommit vilken dag som helst men hon verkar aldrig vilja komma ut. Barnmorskan berättade för mig att det var stor risk att jag födde tidigt trots att jag är förstföderska för att min mamma gjorde det. Det är tydligen ärftligt. Jag hoppas fortfarande att hon kommer innan fredag.   Jag har ett till barnmorskebesök då som jag hoppas slippa gå på.


Förutom att vänta på att min dotter ska längta ut så längtar jag efter Jonas. Han är på jobbet som vanligt och hela tiden nästan. Men det ska bli skönt när flickan kommer och vi kan vara hemma alla tre under två veckor.


Nu ringde Jonas och sa att han är påväg hem  


Puss och kram

Av Maria Viola - 18 oktober 2010 10:49

HejHej.


Idag är det kallt, ruggigt och mulet som säkert många av er redan har märkt. kvällen igår fick ett lite tråkigt avslut men nu är allt lugnt igen.


Jag fick ett tråkigt samtal från en vän som berättde att hon just nu sitter i samma skit som jag gjorde för ett tag sedan. Det gjorde ont att inse att jag inte ringt tillbaka på en vecka när hon försökt nå mig. Jag har bara haft så mycket att tänka på. Men det är ingen ursäkt. Jag vet ju själv hur det är.


Jag har kollat budgeten och kontona och beslutat mig för att avbeställa studentmössan även om det känns tungt. Jag måste tänka på min dotter också.


Men den här dagen kan nog bli riktigt fin. En nystart. Jag är så oerhört tacksam för det jag har och ibland måste man bara göra uppoffringar.


1000 Kramar

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards