mariaviola

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Ensamhetens dag

Av Maria Viola - 14 oktober 2010 14:43

Tiden går så jävla långsamt! Men ändå alldeles för snabbt. Suck.


Jag går bara hemma på dagarna för jag har inte råd att ta bilen någon stans och hunden bara sover. Ena stunden önskar jag att hon ska komma nu, idag! och andra vill jag bara att hon ska vänta lite till så att Jonas och jag får några dagar till på oss att bara vara ett par.


Men jag är oerhört tacksam. Ibland är det bara frustrationen som talar. Jag är tacksam för att jag har en dotter på väg. En man som jobbar mellan 12 och 15 timmar per dygn för att allt ska gå ihop och för att jag har kunnat flytta från lägenheten till ett hus med egen tomt som min dotter kan leka på. Allt det här är Jonas förtjänst och jag kan aldrig tacka honom nog. Jag har verkligen tur att han älskar mig som jag älskar honom. Han ställer alltid upp för mig. Jag är tacksam för kärleken.


Jag är världens lyckligaste. Ibland så lycklig att jag blir ledsen över att det kan ta slut. Att det är för bra för att vara sant.


Ett råd till alla: Ta aldrig din partner för given. Tacka honom och ta vara på varje ögonblick.


Vi hörs!

 
 
Ingen bild

Joachim

14 oktober 2010 19:41

"Ibland så lycklig att jag blir ledsen över att det kan ta slut."

Inte tänka så! Tänk positivt! Du har en bra karl och snart en underbar dotter. Inte en chans i H-vete att det kommer ta slut.

Ta hand om er 3. Så hörs o syns vi.

Kram

Maria Viola

15 oktober 2010 05:13

Tack Jocke. Du är otrolig på uppmuntran:)

Varför jag skriver 5 på morgonen vet jag inte riktigt. Ha det jätte bra. Det vore verkligen roligt att ses sen en dag sen. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Viola - 20 december 2010 12:43

Förlossningen och Isabel   7 veckor har gått sen min dotter föddes den första november. Jag tycker hennes födelsedatum är coolt, 101101, och den sista october hoppades jag därför att hon skulle vänta något dygn. 7 veckor och jag är äntligen redo ...

Av Maria Viola - 21 oktober 2010 19:21

Tjena!   Det var ett tag sedan jag skrev och inget barn har velat komma ut än. Jag hoppas verkligen hon kommer snart. Dagarna går långsamt och känns ganska ensamma sen mamma tog hunden. Men de är här idag och hjälper mig med lite saker och håller...

Av Maria Viola - 18 oktober 2010 17:59

Tjena!   Jag tänkte i morse att hur mulet det än var så skulle nog det här bli en bra dag på något sätt. Och det blev det      Min underbara mamma har löst ett stort problem åt oss och en lättnad ligger nu istället över mig. Nu väntar vi bara...

Av Maria Viola - 18 oktober 2010 10:49

HejHej.   Idag är det kallt, ruggigt och mulet som säkert många av er redan har märkt. kvällen igår fick ett lite tråkigt avslut men nu är allt lugnt igen.   Jag fick ett tråkigt samtal från en vän som berättde att hon just nu sitter i samma ...

Av Maria Viola - 17 oktober 2010 16:30

Tjena och god eftermiddag.   Först vill jag bara säga att ärlighet lönar sig     Dagen är lysande trots allt stök. Vi tokstädade igår och magen är ivägen överallt (trots att jag älskar den)     Min fina älskling vaknade tidigt och vi tog ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards